poniedziałek, 4 lutego 2013

Stosik książkowo-filmowy nr 1

Stosik nr 1 - książki i filmy

Stosik nr 1 

grudzień 2012 - styczeń 2013


Muszę przyznać, że choć często czytam recenzje książek i filmów blogerów, na "stosiki" pierwszy raz trafiłam dopiero, gdy założyłam własny blog. Nie muszę chyba dodawać, że pomysł od razu przypadł mi do gustu.

Ostatnio niestety mogłam sobie pozwolić na kupno niewielu książek. W związku z tym, pierwszy blogowy stosik książkowo-filmowy będzie się składał z moich nabytków ze stycznia i grudnia: zakupów, prezentu gwiazdkowego i podarunków otrzymanych w ramach akcji Biblionetkołaja. Mam nadzieję, że luty będzie bardziej obfity.

Zacznę od prezentów: 


  • Pech, Joanna Chmielewska, Kobra, Warszawa 2002 (Biblionetkołaj)
  • Jak wytrzymać ze sobą nawzajem, Joanna Chmielewska, Kobra, Warszawa 2001 (Biblionetkołaj)
  • Żmija, Andrzej Sapkowski, SuperNowa, Warszawa 2009 (Biblionetkołaj)
  • Czarne oceany, Jacek Dukaj, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2008 (pod choinką)
Stosik nr 1 - prezenty
Wszystko przeczytane. Żmija już dość dawno i raczej do niej nie wrócę - niestety nie udała się królowi polskiego fantasy (tyle dobrego, że przynajmniej na razie to jedyna książka, która mu nie się nie udała). Pech był nawet przyjemny, choć i tak daleko mu do starszych książek Chmielewskiej. Jak wytrzymać ledwo wytrzymałam (tak samo zresztą było ze Współczesną kobietą). Na pewno będzie recenzja, gdy tylko doczytam do kompletu Jak wytrzymać z mężczyzną.  

Czarne oceany - to moja perełka, czytałam już ze dwa razy, tyle że egzemplarz biblioteczny. Wreszcie mam własny, wciąż pachnący, z genialną okładką projektu Tomasza Bagińskiego. Poza tym pięknie wygląda w towarzystwie innych Dukajów stojących już na półce. (Tak, przyznaję, jestem książkową fetyszystką).

Zakupy książkowe:

 
  • Godzina śmierci, Paul Cleave, Weltbild, Warszawa 2011 (wyprzedaż Weltbildu)
  • Cujo, Stephen King, Prószyński i S-ka, Warszawa 2011 (Weltbild)
  • Wybawienie, James Dickey, Wydawnictwo Książnica, Katowice 2004 (kiermasz taniej książki)
  • Niespodziewany gość, Agatha Christie, Wydawnictwo Dolnośląskie, Wrocław 2009 (Weltbild)
  • Nie mów nikomu, Harlan Coben, Albatros, Warszawa 2009 (Weltbild)
  • Mistrzyni sztuki śmierci, Ariana Franklin, Amber, Warszawa 2007 (kiermasz)
Stosik nr 1 - książki

Z przeczytanych najbardziej podobał mi się King, prawdopodobnie będzie recenzja. Wybawienie i Nie mów nikomu to bardzo udane thrillery (nie tylko dla mężczyzn), Christie tym razem średnio - domyśliłam się, kto zabił i jak przebiegło morderstwo, i nie sprawiło mi to frajdy, wręcz przeciwnie.

Mistrzynię właśnie zaczęłam, zapowiada się mrocznie i ciekawie (pani sprzedająca na kiermaszu sama ją właśnie czytała i gorąco poleciła; jak dotąd nie narzekam). Godzinę na razie tylko przekartkowałam pobieżnie i niestety okazało się, że pisana jest w narracji pierwszoosobowej w bardzo nielubianym przeze mnie czasie teraźniejszym. Odkładam ją więc na bliżej nieokreślone później.

    Zakupy filmowe:


    • Decydujący głos, reż. Jay Roach, 2008
    • Tożsamość, reż. Jaume Collet-Serra, 2011

    Stosik nr 1 - filmy
    Oba filmy wyszperane w sklepie ze wszystkim po 2,50 zł. Decydujący głos to prawdziwa historia wyborów prezydenckich w USA w 2000 roku (wtedy George W. Bush zwyciężył z Alem Gorem), obnażająca niedoskonałość amerykańskiej maszyny wyborczej. Bardzo dobry dramat polityczny, choć można by powiedzieć, że i film akcji, bo wydarzenia następują po sobie w zawrotnym tempie. Jak zawsze świetny Kevin Spacey.

    Tożsamość to całkiem niezły thriller. Za grającym główną rolę Liamem Neesonem nie przepadam jakoś szczególnie, ale muszę przyznać, że spisał się bardzo dobrze; z kolei lubiany przeze mnie Aidan Quinn, tym razem wypadł raczej blado. Ale fabuła pomysłowa i trzymająca w napięciu, więc generalnie film warty polecenia.

    6 komentarzy:

    1. Niestety, Christie ma kilka książek, które znacznie odstają od najlepszych jej kryminałów, zupełnie jakby pisał pod jej nazwiskiem ktoś inny. Cobena czytałam i bardzo mi się podobało, a King i Chmielewska napewno kiedyś wpadną w moje łapki :).

      Do Weltbildu muszę się wybrać, ale trochę się boję, że jak wejdę, to nie wyjdę, bo tyle świetnych rzeczy mnie skusi :P

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Ja się jutro wybieram do Weltbildu i już nie mogę się doczekać, jak dziecko wizyty w wesołym miasteczku. ;-)

        A co do Christie, to na stronie tytułowej książki piszą, że to adaptacja Charlesa Osborne'a sztuki Agaty Christie "Niespodziewany gość" i szczerze mówiąc nie wiem, jak mam to rozumieć - kto w końcu tę książkę napisał.

        Usuń
    2. Planuję zapoznać się w końcu z Christie i Cobenem. Muszę też sięgnąć po jakąś powieść Stephena Kinga - tylko mam nadzieję, że kolejny wybór okaże się zdecydowanie lepszy niż mój pierwszy, który okazał się niewypałem.

      OdpowiedzUsuń
    3. Cudowny stosik... zazdroszczę zwłaszcza "Cujo" :-)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Dziękuję. :-) Akurat "Cujo" trafił mi się na wyprzedaży Weltbildu za niespełna 10 zł, więc grzechem byłoby nie skorzystać. ;-)

        Usuń
    4. Jeśli miłałabym wybrać jedną, wybrałabym "Nie mów nikomu" - nie wiem dlaczego, tak jakoś po tytule mnie przyciągnęła :)

      OdpowiedzUsuń

    Zapraszam do otwartego i nieskrępowanego wypowiadania się. Wszelkie komentarze są mile widziane - również krytyczne, proszę jednak pamiętać o kulturze wypowiedzi. Komentarze wulgarne, obraźliwe i zawierające SPAM będą usuwane.

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...